Japon Yapmış Medya Macerası 10


Japon Yapmış/Ne Yapmış kardeşler medya ve blogger alemlerinde yer almaya devam ediyorlar. Tabii Kardashian kardeşler kadar meşhur oldukları söylenemez, ama zaten öyle bir niyetleri yok! “Ben gündeme skandallarım ile değil, san’atımla gelmek istiyorum” diye konuşan billboard düşkünü şarkıcılar gibi konuşmak istemem, ama gerçek budur!
Japon Yapmış/Ne Yapmış, bayramdan önce Radyo ODTÜ stüdyolarında canlı yayındaydı... Radyo ODTÜ’nün uzun yıllardır devam eden, sabah kuşağının keyifli programlarından ofis kaçkını, bir sabah ofisten kaçmayı ve programa katılmayı teklif edince Japon Yapmış biraderler çok sevindi ve gurur duydu.
Eee, ne de olsa kitapların yazarının mezun olduğu üniversite ODTÜ. Lisans ve yüksek lisans süresince hayatımın sekiz yılı ODTÜ öğrenci kimliği taşımışım cüzdanımda... Mezuniyetten sonra da ayağım hiç kesilmemiştir üniversitemden; hafta sonlarım genelde ODTÜ’de geçer zaten...

Radyo ODTÜ de ben master yaptığım yıllarda kuruldu ve tabiri caizse, elimize doğdu. Radyo’nun kuruluşunda çalışan arkadaşlarım vardı, doğum sancılarını zaman zaman dinlerdim onlardan. Radyo 1995 başlarında yayına geçtiğinden itibaren frekansı 103.1’e sabitledik.


O yüzden, üniversitemin radyosunda canlı yayın programa çıkmak beni ayrıca sevindirdi. Radyo binasına girip toplantı odasında Radyo ODTÜ’nün aldığı onlarca ödül ve plakete bakarken gurur duydum doğrusu. Az sonra program için stüdyoya girdim ve program başladığı andan itibaren heyecanım tamamen geçti...

Geçti, çünkü Ofis Kaçkını’nı uzun zamandır başarıyla hazırlayan Fulya Akbuga, gayet rahat ve samimi bir sunucu. İletişim Fakültesi mezunu bir profesyonel olmanın verdiği tecrübeyle söyleşiyi akıcı bir şekilde yönlendiriyor ve zamanı iyi yönetiyor. Uzun bir süre Japonya üzerine konuştuktan sonra, Japon popundan bir örnekle ara veriyoruz ve benim de en beğendiğim Japon kadın vokallerden Hajime Chitose’yi dinliyoruz (ki, kendisi üçüncü kitabımda da yer alacak).

Şarkı sonrası, hem Japonya üzerine, hem de gezi/gezgin kültürü üzerine sohbet derinleşiyor; halen okumakta olduğunuz blog sayfası  gündeme geliyor ve gezi yazılarımın nasıl oluştuğu hakkında söyleşiyoruz. Ardından, blog sayfamdaki diğer başlıklar olan müzik, sinema, tarih konularına da değinip, söyleşiyi “müzik” ve “Japonya” başlıklarının kesiştiği bir şarkıyla bitiriyoruz: “Domo Arigato Mr. Roboto, himitsu wo shiri tai”


Japon Yapmış biraderler, geçtiğimiz aylarda kurulan, sayfamdan da duyurduğum TorukoNippon sitesinin sıkı bir takipçisi oldu. “Japonya’da neler oluyor acaba” diye interneti kurcalamak yerine, Torukonippon sitesine bir göz attığımda tüm güncel gelişmeleri bulabiliyorum. Siteyi yöneten Umut Gemici, Japon sanatı/kültürü üzerine konuk yazarlardan aldığı katkıyla sayfasını güçlendiriyor.

Geçtiğimiz haftalarda benimle de bir röportaj yapmak ve sitesinde yayınlamak istedi. Kendisiyle keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik ve TorukoNippon’da yayınlandı. Gayet keyifli, fotoğraflarla süslenmiş, güzel bir sayfa oldu bence:


Japon Yapmış, Japonya, kitap ve gezi ile ilgili çok keyifli bloglara da konuk olmaya devam ediyor. Japonya üzerine Türkiye’de en çok takip edilen bloglardan birinin yazarı olan ve halen Japonya’da yaşayan Sergül’ün de kitaplarımı okumuş olmasına ve tavsiye etmesine sevindim; Japonya’yı bilen bir Türk’ün değerlendirmeleri önemlidir benim için... Sergül’ün Japonya’da “yolun neresinde” olduğunu izlemenizi öneririm:  


Büyük bir kitap ve edebiyat sevdalısı olan Emel Dinseven’in milliyet blog sayfalarında yayınladığı yazısı beni çok mutlu etti. Samimi üslubuyla kitapları tanıtmayı, alıntılarla zenginleştirmeyi, kendi düşünceleriyle çeşni katmayı ne güzel kotarmış! Tekrar teşekkür ediyorum kendisine...


Ve daha niceleri... Şimdilik hepsine yer veremedim, ama vakit buldukça paylaşımlarınızı paylaşmaya devam edeceğim J

-->

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sinema Dünyasında Tanrı'yı Arayan Filmler

Şikago Sokaklarında Cazın, Mafyanın ve Pizzanın Peşinde

Şikago'da "Dönen Dolaplar"